سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

آنها قرآن می خوانند؛ ما هم قرآن می خوانیم!

یکی از شخصیتهایی که علاقه زیادی به او دارم؛ عارف بزرگوار آقا سید علی قاضی ست که کمترین خدمت ایشان پرورش شاگردانی چون علامه طباطبایی ست.

 

نکته ای که با مطالعه زندگی ایشان می توان دریافت آن است که ایشان بشدت از شهرت و کسب نام و اعتبار برای خودش ابا داشت و چه بسا اتهامات زشتی هم به ایشان می زدند؛ اما بعد از مرگ ایشان روز به روز به عظمت نامش افزوده شد و بزرگی شخصیتش آشکار گردید! (فان العزة لله جمیعا- نساء 139- که عزت همه بدست خداست!)خداوند او را غریق رحمتش گرداند!

 

--------------------

 

یکی از شاگردان بزرگ ایشان آشیخ محمد تقی آملی ست که گفته:

روزی در جلسه درس از آقای قاضی پرسیدم که: من شنیدم که عده ای موقع تلاوت قرآن کریم جلو رویشان آفاق باز می شود و غیب و اسرار برای آنها تجلی می کند... درحالیکه وقتی ما قرآن می خوانیم چنین اثری نمی بینیم؟!

 

آقای قاضی مدت کوتاهی به چهره من نگاه کرد و گفت: بله! آنها قرآن کریم را با شرایط  ویژه تلاوت می کنند :

رو به قبله می ایستند ... سرشان پوشیده نیست. کلام الله را با هر دو دستشان بلند می کنند و با تمام وجود به آنچه تلاوت می کنند توجه دارند و می فهمند جلو چه کسی ایستاده اند!

اما تو قرآن را قرائت می کنی در حالی که تا چانه ات زیر کرسی رفته!!(فصل زمستان بوده) و قرآن را روی زمین می گذاری  و در آن می نگری!!...

آقای آملی بعد ها گفته: بله ! راست می گفت! من همینطوری قرآن می خواندم و مثل اینکه آقای قاضی با من بوده باشد و از نزدیک دیده باشد نحوه قرآن خواندم را تعریف کرد! از آن به بعد مرید ایشان شدم!


--------------


و رتل القرآن ترتیلا- المزمل 4

و به تلاوت آیات قرآن با توجه مشغول باش!

نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:41 ق.ظ http://ro0oz.blogsky.com

سلام

خیلی مطلب جالب ودر خور تاملی بود

انشاالله خدا معرفت خواندن قرآن را به ما عنایت کنه
تشکر

ahmad یکشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:35 ب.ظ http://onway.ir

سلام حسن جان.
خودت دوست داری به همین شیوه وبلاگی کار کنی یا...؟
اگه برای نویسندگی در یک سایت ارزشی یوزر و پسورد بهت داده بشه ( دعوت بشی) همکاری میکنی؟
مسلما اگر هدف و نیت شما.
ممنون منتظر خبرت هستم.

تواب سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ http://20e20e20.parsiblog.com/

به نام الله
سلام
وبلاگ خیلی جالب و مطالب پر محتوایی دارید. اگر قابل دونستید به وبلاگ من هم سر بزنید، خوشحال میشم نظرتون رو دربارش بدونم.
یا حق

سلام
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد